X
تبلیغات
تکنولـــوژی آموزشــــــــــی،Instruction - طراحی آموزشی
 
تکنولـــوژی آموزشــــــــــی،Instruction
روشها و شیوه های نوین آموزش ویادگیری - طراحی آموزشی- تولید محتوای آموزشی-
درباره وبلاگ


سلام
من یوسف مهدوی دانشجوی دکتری تکنولولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تهران و کارشناس ارشد رشته تکنولوژی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی تهرانم . تو این وبلاگ مطالبی رو راجع به رشته ام تکنولوژی آموزشی می نویسم . همچنین به معرفی نرم افزارها ی مربوط به این رشته و ترفندهایی در رابطه با برخی نرم افرارهای پرکاربرد و گاهی هم مطالب عمومی می پردازم . به امید رشد هر چه بیشتر تکنولوژی آموزشی و آموزش صحیح تو کشور عزیزمون ایران ...
ایمیل :abieasman@gmail.com

Hello dears, how are you? I am Yousef Mahdavinasab PhD student of instructional technology in Iran.
this is my mail: abieasman@gmail.com
Kind regards
دوشنبه بیستم آذر 1391 :: 0:55 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب

 

با یاد حضرت حق

مطلع شدیم کتاب کتاب بارشناختی و طراحی آموزشی نوشته اسلاوا کالیوگا با ترجمه دکتر محمد حسن امیرتیموری (استادیار دانشگاه علامه طباطبائی) ، سونیا موسی رمضانی ( کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی) ،و  الهه ولایتی (دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی) بوسیله انتشارات آوای نور منتشر شده است.

 

در این کتاب برای اولین بار نظریه بارشناختی به عنوان یکی از قدرتمندترین نظریه های یادگیری در روانشناسی تربیتی به طور مفصل معرفی شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفته  است. این کتاب شامل 4 فصل، یک خلاصه و دو  واژه نامه می باشد، و در فصول مختلف به رویکردها و الگوهای مختلفی برمبنای این نظریه جدید پرداخته شده است. مترجمان،  مطالعه کتاب حاضر را بألاخص به علاقمندان رشته روانشناسی تربیتی و تکنولوژی آموزشی قویاً و نیز کلیه گرایشهای رشته علوم تربیتی، علاقمندان به حوزه های متنوع مباحث تعلیم و تربیت و هر فرد علاقمند به تاثیر عملکردهای ذهنی بر فرایندهای آموزشی توصیه می نمایند.

علاقه مندان جهت تهیه می توانند با شماره تلفن 66967355 سرکار خانم حسینی از انتشارات آوای نور تماس حاصل نمایند.


برچسب‌ها: کتاب بارشناختی و طراحی آموزشی
چهارشنبه بیست و سوم آذر 1390 :: 0:21 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب
دفاع پایان نامه هم کلاسی عزیزم حسین دهقان زاده که با خلاقیتش روربرو بوده...


زمان :دوشنبه 28 آذر ،ساعت 10

مکان : آمفی تئاتر دانشکده علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

تشریف فرمایی شما موجب دلگرمی ماست

حسین جان برات آرزوی موفقیت دارم داداش مطمئنم که کارت خیلی خوب می شه

الله تابشیریرام قارداش یاشا...

چهارشنبه هجدهم آبان 1390 :: 23:54 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب
 

اهداف: بهبود سطح کیفی فرایند یاددهی، یادگیری، معرفی طرحهای کاربردی در حوزه آموزش و یادگیری، ترویج فرهنگ پژوهشگری در دانشجویان،

تاریخهای 28 و 29 اردیبهشت ماه 1391 

 

مهلت ارسال مقاله:1390/11/1

مکان: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران

سایت:  http://4theducation.ir/uxhi90   

پنجشنبه پنجم آبان 1390 :: 2:22 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب
با یاد حق

 

پنجمین همایش تخصصی  تکنولوژی آموزشی

دانشگاه تربیت معلم تهران واحد کرج

به مناسبت هفته پژوهش

با محوریت های :

ü       یادگیری الکترونیکی

ü       طراحی های آموزشی در محیط های مجازی                     

ü         چند رسانه ای ها و کاربردشان در آموزش

ü       جهانی شدن و آموزش

ü       طراحی - اجرا و ارزشیابی مواد و نرم افزارهای آموزشی

ü       تهیه سناریو های یادگیری

ü       سیر تحول تکنولوژی آموزشی در ایران

ü       تکنولوژی آموزشی وآموزش عالی در جهان اسلام

ü       راهبردهای پرورش خلاقیت در محیط یادگیری

ü       شیوه های آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال

ارسال چکیده و اصل مقالات تا تاریخ : ۵ آذر ماه

ارسال مقالات به : tmu90et@gmail.com

زمان :   روز شنبه  ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۰

اختتامیه : روز شنبه ساعت 30/16

مکان : سالن آمفی تئاتر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

روابط عمومی انجمن تکنولوژی آموزشی

منبع :http://education-tmu.blogfa.com/

یکشنبه هشتم خرداد 1390 :: 2:48 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب
با نام آفریدگار هستی

دوستان عزیز همونطور که می دونید یکی از تخصص های یه تکنولوژیست یا فناور آموزشی طراحی آموزشیه .از اینرو و بنا به درخواست بعضی دوستان بر آن شدم تا چند تا کتاب در این زمینه معرفی کنم

ابتدا باید بگم که یه طراح آموزشی باید تسلط خوبی در زمینه نظریه های یادگیری و روانشاسی تربیتی داشته یاشه از این رو در ابتدا کتاب نظریه های یادگیری هرگنان و اولسون رو بهتون معرفی می کنم که دکتر سیف ترجمه کرده.همچنین کتاب های روانشناسی تربیتی...

در زمینه طراحی آموزشی هم توصیه می کنم بخش طراحی آموزشی کتاب مبانی نظری دکتر فردانش روخوب بخونین

کتاب رویزوفسکی ترجمه فردانش،کتاب لشین و همکاران تر جمه فردانش،کتاب طراحی آموزشی اثربخش کمپ ترجمه آقای رحمیدوست هم از کتاب های خوب فارسی در این زمینه هستن.
پیشنهاد می کنم حتما پایان نامه هایی رو که در زمینه فارسی در رابطه با طراحی آموزشی کار شده رو بخونین
بعد مقالات خارجي و کتاب اسمیت و راگان و همچنین کتاب رایگلوث
یه جزوه هم استاد امیر تیموری دارن که قراره به زودی به عنوان کتاب چاپ شه و مرتبط با طراحی پیام آموزشی که یکی از بخش های مهم طراحی آموزشیه هستش و بدردتون می خوره
امیدوارم بدرتون بخوره
اگه شما هم کتابای خوبی تو این زمینه می شناسین ما رو در جریان بذارین...
چهارشنبه پنجم آبان 1389 :: 15:36 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب
به نام آفریدگار هستی

مرکز طراحان آموزشی ایران

هفته گذشه با آقای رستمی نژاد برای دیدن نرم افزارهای آموزش به نمایشگاه رسانه های دیجیتال سری زدیم . در حال جستجو بودیم که نوشته ای با عنوان «مرکز طراحان آموزشی ایران » نظرمون به خودش جلب کرد .

به سمت غرفه مرکز طراحان آموزشی ایران رفتیم و صحبتی با مسول اونجا که خانم سلیمی بود انجام دادیم خانم سلیمی دارای مدرک کارشناسی تکنولوژی آموزشی و ارشد سنجش می باشند .



ایشون گفتن که بیشتر در زمینه طراحی آموزشی دوره های الکترونیکی به سازمان ها و مراکز مختلف مشاوره می دن و خودشون هم د رحال تولید برنامه های آموزشی هستن

براشون آرزوی موفقیت می کنیم

آدرس سایت مرکز طراحان آموزشی ایران : http://irlcms.com


چهارشنبه سی ام تیر 1389 :: 13:5 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب

نظریه گشتالت و کاربرد آن در آموزش

داشتم دایره المعارف تکنولوژی آموزشی رو می خوندم که به نظریه گشتالت رسیدم

گفتم بخش هایی از اون مطلب رو تو این پست بذارم

نظریه گشتالت یه نظریه شناختی که می گه که کل با مجموع اجز اون متفاوته و کل بیشتر از اجزاء خودشه و مردم در برخورد با اشیا کل را درک می کنند   

اینم چند عکس در این زمینه

triangle

می بینیم که ما وقتی این مثلث رو می بینیم به صورت یک مثلث می بینیم و نه 3 تا خط مجزا

در مورد این ماشین هم همینطوره

car parts and whole car

ما ماشین رو می بنیم نه چرخ و درب و شیشه ها

اما سوال اینکه ما تکنولوژیست های آموزشی چه طوری باید از نظریه تو آموزش استفاده کنیم

جواب اینه که

اول یه نقشه و تصویر کلی از موضوع مورد آموزش ارائه می دیم

بعد به تحلیل موضوع و شکستن اون به بخش های مختلف می پردازیم

در آخر دوباره موضوع کلی رو ارائه می دیم و به چگونگی روابط بین بخش های مختلف که به کل منجر شده

می پردازیم

برا اطلاع بیشتر می تونید به http://www.etc.edu.cn/eet/eet/articles/authinsmat/index.htm مراجعه کنید

موفق باشید

یکشنبه نوزدهم اردیبهشت 1389 :: 18:59 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب

چند وقتی بود که خودم دنبال مطلب درباره فلوچارت بودم که با مطلب زیر  در وبلاگ آقای مومنی دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی برخورد کردم  و تو این  پست قرار دادم  

«در هر طراحی لازم است که ابتدا نقشه و مراحل کار حداقل برای خود طراح مشخص باشد. یکی از روشهای عینی مشخص کردن مراحل مختلف کار استفاده از فلوچارت است. فلوچارت که به فارسی گردش کار ترجمه شده است، نموداری عینی از تمام مراحل، تصمیم گیری ها، عملیات ها، وقفه ها و تاخیرها و دیگر مسائلی که در یک کار طراحی با آن رو به رو خواهیم شد، است. در کشیدن فلوچارت ها از یک سری شکلها و نمادها استفاده می شود که سالیان است در مدیریت و طراحی پذیرفته شده است. مثلا برای عملیات ها از مستطیل، یا برای شروع و پایان از دایره استفاده می کنیم. حداقل فایده  این کار این است که شروع و پایان و مراحلی که فرد قرار است در طراحی خود طی کند مشخص است و در هر مرحله تا حدی مشخص که کجای نقشه و برنامه ایستاده ایم. برای مطالعه بیشتر می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.»



برچسب‌ها: فلو چارت
دوشنبه سی ام فروردین 1389 :: 11:14 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب

با سلام خدمت شما عزیزان

در حال حاضر طراحی آموزشی مبتنی بر رویکرد ساختن گرایی یکی از رویکرد های غالب در این زمینه می باشد می باشد

از این رو در این پست مقاله ای را که توسط دوست عزیزم آقای طالب زندی دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی تهیه شده را برایتان قرار داده ام.

درآمدی بر طراحی آموزشی مبتنی بر رویکرد ساختن گرایی و تاثیر آن بر تقویت مهارت های خود نظم دهی یادگیرندگان

چکیده :

هدف نهایی هر آموزشی تعمیق، تسریع و تسهیل فرایند یادگیری در یادگیرندگان است و با توجه به اینکه فرایند یاددهی و یادگیری همواره در حال تغییر و تحول است، طراحی آموزشی به عنوان یکی از ارکان اصلی هر سیستم آموزشی همواره در صدد یافتن راهکارهایی در جهت تحقق این امر بوده و طراحان آموزشی برای موفقیت این فرایند باید در پی مدل های اثربخش طراحی باشند. در این راستا یکی از زمینه های گسترده تفکر که در سال های اخیر از سوی متخصصان برنامه ریزی درسی بسیار مورد توجه بوده،توانایی دانش آموزان در نظم دهی و کنترل تفکر خودشان در ارتباط با تکالیف یادگیری است ولی متاسفانه در نظام های آموزشی سنتی و الگوهای طراحی مبتنی بر آن که یادگیری بیشتر معلم محور بوده و یادگیرنده نقشی منفعل را ایفا می کرده به این مسائل مهم توجه نشده و یا کمتر مورد توجه واقع شده است. ولی با ظهور رویکرد ساختن گرایی در عرصه تعلیم و تربیت و قرار گرفتن یادگیرنده در مرکز فرایند یادگیری نظام آموزشی دچار تحول شده و بیشتر به نقش فعال یادگیرنده در جریان یادگیری ازجمله در تعیین هدف های یادگیری، ارزشیابی ، نظارت و کنترل بر یادگیری خود توجه شده است.محور اصلی رویکرد ساختن گرایی این است که افراد برای دستیابی به معنای تجارب خود دانش خودشان را می سازند و بازسازی می کنند بنابراین با توجه به گفته های فوق این سوال مطرح می شود که چگونه می توان آموزشی را طراحی کرد که در نظم دهی و کنترل یادگیرندگان بر تفکر و فعالیت های یادگیری خودشان موثر واقع شود. در مقاله حاضر که به صورت کتابخانه ای تهیه شده است سعی بر آن است تا با توجه به رویکرد ساختن گرایی و مولفه های آن به این سوال پاسخ داده شود و توانایی های خودنظم دهی و فعال کردن یادگیرندگان در جریان یادگیری را مورد بررسی قرار دهیم.

از لینک زیر می توانید دانلود کنید

درآمدی بر طراحی آموزشی




برچسب‌ها: طراحی آموزشی مبتنی بر ساختن گرایی
یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389 :: 19:25 ::  نويسنده : ٍىوسف مهدوی نسب

به نام او که دل پروانه اوست

دل شیدای من دیوانه اوست

با سلام خدمت همه بچه های گل تکنولوژی آموزشی

یکی از کارایی که یه نکنولوژیست آموزشی با اون سر و کار داره نوشتن اسلاید نامه است

تو این پست یه نمونه از قالب اسلاید نامه رو که تو سط دوست عزیزم آقای ایمان عباسی نهیه شده براتون قرار دادم  و تو پست های بعدی سعی می کنم یه نمونه از اسلاید نامه همراه با محتوا رو برا شما عزیزان قرار بدم

ضمنا برا دانلود این فایل هم روش کلیک راست کنید و گزینه   Save target as  رو بزنید

سربلند باشید

اسلاید نامه.pdf


برچسب‌ها: اسلاید نامه
پيوندها
 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک
 
  • شبکه اجتماعی
  • سیب سفید