کلید اولیه سوال های دکتری تکنولوژی آموزشی94

کلید اولیه سوال های دکتری تکنولوژی آموزشی 94

 

شماره سوالگزینه صحیح
1 4
2 1
3 2
4 3
5 4
6 1
7 4
8 1
9 2
10 3
11 4
12 1
13 1
14 2
15 2
16 4
17 1
18 3
19 4
20 3
21 2
22 4
23 1
24 4
25 2
26 3
27 2
28 3
29 2
30 2
شماره سوالگزینه صحیح
31 4
32 2
33 4
34 1
35 3
36 1
37 4
38 2
39 3
40 1
41 3
42 1
43 3
44 4
45 1
46 2
47 3
48 2
49 1
50 2
51 2
52 4
53 3
54 3
55 1
56 4
57 4
58 1
59 1
60 1
شماره سوالگزینه صحیح
61 4
62 1
63 4
64 2
65 1
66 1
67 2
68 4
69 3
70 4
71 1
72 3
73 1
74 3
75 2
76 3
77 4
78 2
79 4
80 3
81 3
82 2
83 1
84 4
85 1
86 3
87 2
88 1
89 4
90 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوال های استعداد تحصیلی و زبان(پاسخ نامه استعداد و زبان برای سازمان سنجش نمی باشد)

http://www.estedadtahsili.ir/files/Ensani-94-key-estedadtahsili%281%29.pdf

 پاسخ نامه سوال های زبان

 

دفترچه سوالات آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) داخل سال 1394 تکنولوژی آموزشی

به امید موفقیت دوستانی که تلاش کردن

سوال های آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) داخل سال 1394 تکنولوژی آموزشی

سوال های زبان و استعداد 

سواله های تخصصی  رشته تکنولوژی آموزشی

 

 

سوال های تخصصی آزمون دکتری دیگر گرایش های علوم تربیتی

سوال های تخصصی  رشته فلسفه تعلیم و تربیت 

 سوال های تخصصی  رشته برنامه ریزی درسی

  سوال های تخصصی  رشته مدیریت آموزشی

   سوال های تخصصی  رشته روانشناسی تربیتی

    سوال های تخصصی  رشته آموزش عالی

 سوال های زبان و استعداد  رشته های علوم انسانی

  

کلاس مجازی+ جلسه های ویدئویی آنلاین

خدمات آموزش الکترونیکی موسسه آموزشی نویاد

lms.noyad.ir

ww.noyad.ir

 لیست قیمت ها در ادامه مطلب

المپیاد دانشجویی

با یاد جان جهان

سلام، تا حالا نوزده دوره المپياد علمي دانشجويي كشور از سال 1375 بوسيله سازمان سنجش آموزش كشور برگزار شده، یکی از رشته های آزمون،  رشته ی علوم تربیتی هست که شرایط شرکت و برنامه امتحانی در این المپیاد رو تو این پست قرار دادم.

اطلاعیه مرکز المپیاد علمی دانشجویی در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان شرکت در المپیادهای دانشجویی

ثبت نام دانشجویان به یکی از دو روش زیر صورت می پذیرد:

  1.  المپیاد متمرکز

همزمان با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد داوطلبان علاقمند به شرکت در المپیادهای دانشجویی نیز در آزمون مذکور ثبت نام می نمایند.

توجه : بند مربوط به منحصرا المپیاد، در دفترچه ثبت نام نیز مخصوص دانشجویان سال سوم مقطع کارشناسی می باشد.

  1.  المپیاد غیرمتمرکز

دانشجویان ممتاز دانشگاه های دولتی، در دی ماه هر سال توسط دانشکده های محل تحصیل، در رشته های مربوط به المپیاد به مراکزقطب ها معرفی می شوند.
برای انتخاب دانشجویان توسط دانشگاه ها، دارا بودن شرایط ذیل ملاک خواهد بود:

1-     5 نفر از دارندگان بالاترین معدل در دوره تحصیل

2-     برگزاری آزمون داخلی دانشکده

3-     تایید ممتاز بودن دانشجویان با توجه به نوآوری، خلاقیت، دارابودن مدال مسابقات جهانی با توجه به شرایط معدل در رشته های المپیاد

برنامه امتحانات المپیاد  غیرمتمرکز علوم تربیتی
تاریخ دروس امتحانی ساعت
پنج شنبه 94/2/10 برنامه ریزی درسی و آموزشی 10-11:30
جمعه 94/2/11 روش ها و فنون تدریس 14-15:30
جمعه 94/2/11 تعلیم و تربیت اسلامی 8 - 9:30
جمعه 94/2/11 تکنولوژی آموزشی 10 - 11:30
پنج شنبه 94/2/10 مدیریت آموزشی 8- 9:30

جلسه دفاعيه پايان نامه كارشناسي ارشد تكنولوژي آموزشي

جلسه دفاعيه پايان نامه كارشناسي ارشد تكنولوژي آموزشي

عنوان:

طراحی آموزشی مبحث عفونت های گوش خارجی بر اساس الگوی گانیه و تاثیر آن بر یادگیری در مقايسه با آموزش متداول در دانشگاه علوم پزشكي ايران

استاد راهنما: دكتر هاشم فردانش

استاد مشاور: دكتر داريوش نوروزي

نگارش : معصومه اسدي

 

زمان: دوشنبه 11 /93/12

مكان: خيابان دكتر فاطمي- خيابان عليرضا دائمي- خيابان سازمان آب- دانشكده روانشناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب

مدرسه ژاپنی

مدرسه ژاپنی

این مطلب را که با شما به اشتراک می گذرام دکتر مومنی به ایمیل ارسال کرده است.

کارشناسان تربیتی ژاپن اظهار می دارند :
ما در جنگ جهانی دوم همه چیز خود را از دست دادیم اما معلم داشتیم...  ما خانه هایمان را کوچک و مدرسه ها یمان را بزرگ می سازیم.
چندسال پیش  موفق به بازدید از یک مدرسه ژاپنی شدم. در بدو ورود آنچه برایم جالب بود آوای خوش و آرام زنگ پایان ساعت کلاس بود , صدای (دینگ دانگ) که با شنیدن آن دانش آموزان به آرامی از کلاس های خود خارج شدند

 

منبع تصویر: sobheqazvin.ir

من به اتفاق  راهنما از کلیه کلاس ها بازدید کردم, نکته  قابل توجه این بود که بر خلاف مدارس ایرانی که با تغییر ساعت کلاس ها, آموزگاران به کلاس دیگر می روند, در مدرسه ی ژاپنی این دانش آموزان بودند که به کلاس آموزگاران می رفتند; به عنوان مثال, دانش آموزان کلاس اول و دوم , که با هم در ساعت دوم برنامه ی درسی خود, نقاشی داشتند; به اتفاق به کلاس نقاشی آمده بودند. در کلاس نقاشی میز بزرگی در وسط اتاق به چشم می خورد که صندلی ها در اطراف آن چیده شده بودند. بر روی دیوارهای کلاس قفسه های چوبی قرار داشت که انواع  وسایل نقاشی مثل ماژیک, مداد رنگی, آبرنگ و انواع مقوا و.... جهت استفاده دانش آموزان به چشم  می‌خورد. معلم نقاشی آن روز موضوع  بازیافت زباله را برای نقاشی دانش آموزان تعیین نموده بود و  دانش آموزان هر یک با لوازم دلخواه خود و بهره گیری از خلاقیت فردی مشغول نقاشی بودند.
نکته  قابل توجه دیگر این بود که در هر کلاس دانش آموزان از حیوانی نگهداری می کردند، مثل لاک پشت, ماهی, خرچنگ و......, اما کلاسی که بیش از همه جلب توجه می کرد, کلاس مهارت زندگی بود. در یک طرف این کلاس تعدادی میز و چرخ خیاطی و اتو و ......به چشم می خورد و در طرف دیگر که فضایی شبیه آشپزخانه بود، کابینت, ظرفشویی و گاز خوراک پزی و......  قرار داشت. دانش آموزان در این کلاس مهارت های آشپزی, خیاطی,شستن ظرف و...... را می‌آموختند. پس از بازدید از کلاس‌ها در دفتر مدرسه جلسه‌ای تشکیل شد تا به پرسش و پاسخ بپردازیم. بعد از ورود به دفتر آموزشگاه, یک صندلی چرخ دار در گوشه دفتر, این سوال را برایم به وجود آورد که کدام یک از کارکنان مدرسه مشکل جسمی دارند؟ در مورد پاسخ این سوال در آخر جلسه مدیر مدرسه, شرح دادند که دانش آموزان مدرسه هر هفته یک روز به نوبت باید از لحظه ی ورود به مدرسه تا زمان خروج , بر روی صندلی چرخ دار بنشینند و روز بعد احساس خود را به صورت انشاء نوشته و برای سایر دانش آموزان بیان نمایند. به این ترتیب بچه ها یاد می گیرند که قدر سلامتی خود را بدانند و هم با مشاهده یک معلول جسمی او را تحقیرو تمسخر نکنند. 

از مدیر مدرسه سوال شد; شما دانش آموزان خوب را چگونه تشویق می کنید؟ مدیر مدرسه متوجه منظور ما نشد و با کنجکاوی به چهره مترجم نگاه کرد. مترجم توضیح داد که به دانش آموزی که نمرات خوب دارد چه جایزه می دهید؟  با این سوال، مدیر با تعجب پرسید مگر برای اینکه دانش آموزی درس خوانده است, باید به او جایزه داد؟ مترجم سوال کرد  پس چه تفاوتی بین دانش آموزان درس خوان و موفق, با دانش آموزانی که در دروس خود موفق نیستند, قائل می شوید؟
مدیر مدرسه پاسخ داد: ما به دانش آموزان موفق تکلیف بیشتری می دهیم. دانش آموزان ژاپنی برای ورود به دبیرستان، آزمون دشواری را پیش رو دارند لذا, دانش آموزی که تکلیف بیشتری از آموزگار خود دریافت می‌کند, خوشحال است و می‌داند که برای آزمون ورودی دبیرستان می‌تواند خود را آماده ‌تر نماید, بنابراین تکلیف بیشتر بهترین پاداش برای دانش آموز موفق است. در مورد تشویق معلمان هم متوجه شدیم که به همین روش عمل می شود و به آموزگاران موفق, پروژه‌های تحقیقاتی محول می شود. پس اززنگ پایان مدرسه, همه ما شاهد آن بودیم که دانش آموزان همه با هم کلاس ها و مدرسه خود را تمیز و پاکیزه کردند و بعد از مدرسه خارج شدند. در واقع دانش آموزان ژاپنی هر روز با ورود به مدرسه, مدرسه ای پاکیزه و تمیز تحویل می‌دهند و حس مسوولیت پذیری را از همان دوران مدرسه می‌آموزند.
تفاوت قابل توجه دیگر مدیران مدارس بودند که بعد از 30 سال تدریس, اگر در آزمون مدیران پذیرفته شوند, شایستگی خود را برای احراز پست مدیریت مدرسه به اثبات می رسانند و جالب است که اکثر مدیران در سال اول آزمون مدیریت موفق نمی شوند و بسیاری از ایشان پس از 32 یا حتی 37 سالگی، بالاخره در آزمون پذیرفته می‌شوند و خلاصه این که با دنیایی از تجربه و مهارت,

به امید آنکه ما نیز بتوانیم با یاری  هم مدارسی این چنین فعال و پویا و کارآمد بسازیم

گروه سبز فام، مدرسه ژاپنی