سخنرانی در زمینه آموزش، سوگاتا میترا

سلام

ویدئویی که همراه با زیر نویس فارسی این جا خدمتتون ارائه می شه یکی از سخنرانی ها منتخب  در زمنیه آموزش هست که توسط سوگاتا میترا بیان می شود  و در سایت TED قرارداده شده است:

برای دانلود اینجا یا روی تصویر کلیک کنید:

متن ترجمه هم که توسط خانم  سارا حجازی انجام شده و خانم سهیلا جعفری اون رو باز بینی کرده و روی سایت TED هست در ادامه مطلب خدمتتون ارائه می شه:

ادامه نوشته

چکیده رساله دکتر ایرج اعتماد فر

باسلام و عرض تبریک خدمت دکتر اعتمادفر  چکیده رساله ایشان تقدیم شما دوستان عزیز می گردد

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسي ميزان تاثير منتورينگ تلفيقي به عنوان يك راهبرد آموزش و توسعه بر بهسازی مديران مياني شركت ايران خودرو ديزل انجام شد. در پژوهش حاضر از روش آمیخته شامل روش کمی و کیفی برای جمع آوری اطلاعات و داده­ها بصورت توأمان استفاده شد. در بخش کمی از طرح آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. همچنين براي بررسي وضعیت عملکرد فرد در سازمان، در بخش كمي از طرح  پژوهشي توصیفی- پیمایشی استفاده شد. در بخش کیفی نیز از مطالعه موردي با گروه متمركز حضوري و آنلاين استفاده شد. بدين منظور 40 نفر به عنوان مدير مياني از بين مدیران میانی شركت، بعنوان آزمودني­هاي پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفي در دو گروه 20 نفره در قالب گروه آزمایش و گروه کنترل قرار گرفتند. پيش از مداخله آزمايشي، گروههاي آزمايش و كنترل توسط پيش آزمون كه برگردان بومي­سازي شده از آزمون حل مسئله موسسه مكنزي مي­باشد، مورد ارزيابي قرار گرفتند. گروه آزمايش به مدت 5 ماه در برنامه منتورينگ تلفيقي شركت كردند در حالي كه گروه كنترل در يك دوره آموزشي حضوري مرسوم با محتواي مشابه آنچه كه در برنامه منتورينگ در حال پيگيري بود، شركت كردند. در پايان گروه­هاي آزمايش و كنترل در پس آزمون شركت كردند و بعد از 2 ماه در همان آزمون جهت اندازه­گيري ميزان يادداري شركت نمودند. همچنین از پرسشنامه محقق ساخته كه مبتني بر مولفه­های مندرج در مدل شايستگي مديران شركت بود جهت جمع آوري داده­های توصیفی استفاده شد. در بخش کیفی پژوهش نیز ، 7 نفر با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند بعنوان گروه متمرکز براي جمع آوري داده­های کیفی انتخاب شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش آزمایشی، داده­ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری(منکووا) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج اين پژوهش نشان داد كه منتورينگ تلفيقي در ميزان يادگيري و يادداري با (05/0p<) تاثير معناداري داشته است. در بخش توصیفی براي تجزيه و تحليل  داده­ها  علاوه بر شاخص­هاي آمار توصيفي از آزمون t میانگین یک جامعه استفاده شد. نتايج اين پژوهش نشان داد كه تاثير منتورينگ تلفيقي بر عملکرد سازمانی مديران سطح مياني شرکت ایران خودرو دیزل موثر و معنادار است(0.05p<). همچنین در بخش کیفی براي تجزيه و تحليل داده های کیفی از روش تحلیل محتوای کیفی استفاده شد. مقولات و زیر مقوله های بدست آمده از تحليل محتواي داده­های کیفی علاوه بر تایید نتایج کمی، شناخت همه جانبه تری را نسبت به اثرات منتورینگ تلفیقی فراهم نمود. در پایان بر اساس یافته­ها و تجارب بدست آمده، یک مدل فرآیندی و  نیز یک مدل مفهومی  برای اجرای منتورینگ تلفیقی در سازمانهای صنعتی پیشنهاد شده است. بر اساس یافته­های این پژوهش، در زمينه توسعه شايستگي­هاي مديران كه مستلزم يادگيري در سطوح بالاست، منتورينگ تلفيقي در مقايسه با آموزش­هاي مرسوم ضمن خدمت، تاثير معناداري در بهسازي عملکرد مديران مياني داشته است.

 كليد واژه: منتورينگ، منتورينگ تلفيقي، اندازه­گيري، سنجش عملکرد، ، منتورینگ الکترونیکی، شاگردی شناختی

چکیده رساله دکتر مومنی

با یاد حضرت حق

با سلام خدمت دوستان عزیز، در این مطلب چکیده رساله دکتر مومنی با عنوان شناسايي عوامل موثر بر شكل گيري اجتماع يادگيري در آموزش الكترونيكي و ارائه مدلي براي طراحي آن که از وبلاگ ایشان برگرفته شده است خدمتتان تقدیم می گردد.

چکیده:

با پیشرفت هایی به وجود آمده در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به کارگیری قابلیت های آن در حوزه تعلیم و تربیت، آموزش الکترونیکی به شیوه ای پذیرفته شده برای ارائه آموزش در زمینه های گوناگون در کنار آموزش حضوری مبدل شده است. به دلیل دور بودن فیزیکی استاد، شاگرد و موسسه ارائه دهنده آموزش از یکدیگر، چالش هایی در این نوع آموزش وجود دارد. یکی از مهمترین این چالش ها کم بودن مشارکت و احساس تنهایی و انزوای یادگیرنده است. راه حلی که برای این چالش می توان ارائه داد تشکیل اجتماع یادگیری است. این پژوهش با هدف «شناسایی عوامل موثر بر شکل­گیری اجتماع یادگیری در آموزش الکترونیکی و ارائه مدلی برای طراحی آن» صورت گرفته است. در راستای شناسایی این عوامل و در نهایت ارائه مدل، از روش ترکیبی متوالی اکتشافی استفاده شد. در بخش کیفی پژوهش از روش تحلیل محتوای استقرایی و در روش کمی از طرح شبه آزمایشی گروه آزمایش – گروه کنترل استفاده گردید.

در بخش کیفی پژوهش، مقالات، کتب و همچنین متن استخراج شده از مصاحبه با افراد (کارشناسان، اساتید، دانشجویان) که به شیوه هدفمند انتخاب شده بودند، مورد تحلیل محتوای استقرایی...

ادامه نوشته

دفاع رساله دكتري جناب ایرج اعتماد فر


با ياد يزدان جهانيان

دفاع رساله دكتري

موضوع:

استاد راهنما دکتر اسماعیل زارعی زوارکی

اساتید مشاور:  دکتر عباس عباس پور، دکتر محمدرضا نیلی

 داوران:  دکترهاشم فردانش، دکتر داریوش نوروزی

مکان : دانشكده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه

زمان : دو شنبه 23دی، ساعت 13-11


دوستانی که دانشجوی دانشگاه علامه نیستند و تمایل به حضور دارند لطفا اطلاع دهند تا هماهنگی های ورود صورت بگیره

دفاع رساله دكتري جناب مومنی

با ياد يزدان جهانيان

دفاع رساله دكتري

موضوع:

«شناسايي عوامل موثر بر شكل گيري اجتماع يادگيري در آموزش الكترونيكي و ارائه مدلي براي طراحي آن»

پژوهشگر : اکیر مومنی راد

استاد راهنما دکتر خدیجه علی آبادی

اساتید مشاور:  دکتر هاشم فردانش و دکتر ناصر مزینی

 داوران:  دکتر سید رسول عمادی، دکتر عباس عباس پور

مکان : دانشكده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه

زمان : یک شنبه 15دی، ساعت 8:30


دوستانی که دانشجوی دانشگاه علامه نیستند و تمایل به حضور دارند لطفا اطلاع دهند تا هماهنگی های ورود صورت بگیره

صوت و اسلایدهای نشست ارزیابی یادگیری الکترونیکی


با یاد جان جهان

نشست چهارم از سلسه نشست های انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با موضوع ارزیابی وضعیت یادگیری الکترونیکی در ایران با سخنرانی دکتر غلامعلی منتظر در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، این نشست در ساعت 16 شروع و تا ساعت 18:30 ادامه داشت و با توجه ارائه تفصیلی مطالب به یاری خداوند ادامه آن در نشست های آتی پی گیری خواهد شد، در اینجا اسلایدها ، صوت و  تصاویر نشست تقدیمتان می گردد.


پاور پوینت نشست

صوت نشست

تصاویر 

3

کتاب روندها و مباحث نوین در طراحی و فناوری آموزشی

مطلع شدیم که کتاب روندها و مباحث نوین در طراحی و فناوری آموزشی  رابرت ریزر و جان وی. دمپسی توسط جناب محمدرضا وحدانی، دکتر حسین اسکندی و دکتر نوروزی ترجمه شده است و توسط نشر آوای نور به چاپ رسیده است، در ادامه مطلب هم فهرست مطالب کتاب خدمتتان ارائه می شود:



فهرست در ادامه:




ادامه نوشته

ارزیابی وضعیت یادگیری الکترونیکی در ایران




با تشکر از خانم فیض آبادی برای طراحی پوستر
علاقه مندان برای  حضور جهت هماهنگی ها حضور خود را  به  نشاتیjahaneamouzesh@gmail.com    اطلاع دهند.