1.معرفی، تحلیل و نقد نظریه‏ ها و الگوهای تغییر در برنامه ‏های درسی

2.مبانی (فلسفی، اجتماعی، روان شناختی و ...)، رویکردها و جهت‏ گیری های کلان (شایستگی محوری و ...) و  تغییر در برنامه‏ های درسی

3.نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی، و تغییر در برنامه های درسی

4.ارزش‏ها و تغییر در برنامه‏ های درسی

5.ارزیابی تغییرات برنامه ‏های درسی در دوره ‏های مختلف تحصیلی و پیامدهای آن

6.سیر تحولات تاریخی تغییر در برنامه ‏های درسی

7.مطالعات تطبیقی در حوزه تغییر در برنامه‏ های درسی

8.فرهنگ و تغییر در برنامه‏ های درسی

9.تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییر در برنامه‏ های درسی

10.روش شناسی تغییر در برنامه ‏های درسی

11.اجرا، پیاده سازی و مدیریت تغییر در برنامه‏ های درسی (از قبیل مسائل مدیریتی، پشتیبانی و ساختاری نظام آموزش و پرورش از قبیل تمرکز و عدم تمرکز و ...)

12.معلم، تربیت معلم و تغییر در برنامه‏ های درسی

13.خلاقیت، نوآوری و تغییر در برنامه ‏های درسی

14.مطالعات میان رشته‏ ای و تغییر در برنامه ‏های درسی

15.آینده پژوهی و تغییر در برنامه‏ های درسی

16.جنبه های زیبایی شناسانه تغییر برنامه های درسی