نظریه گشتالت و کاربرد آن در آموزش

داشتم دایره المعارف تکنولوژی آموزشی رو می خوندم که به نظریه گشتالت رسیدم

گفتم بخش هایی از اون مطلب رو تو این پست بذارم

نظریه گشتالت یه نظریه شناختی که می گه که کل با مجموع اجز اون متفاوته و کل بیشتر از اجزاء خودشه و مردم در برخورد با اشیا کل را درک می کنند   

اینم چند عکس در این زمینه

triangle

می بینیم که ما وقتی این مثلث رو می بینیم به صورت یک مثلث می بینیم و نه 3 تا خط مجزا

در مورد این ماشین هم همینطوره

car parts and whole car

ما ماشین رو می بنیم نه چرخ و درب و شیشه ها

اما سوال اینکه ما تکنولوژیست های آموزشی چه طوری باید از نظریه تو آموزش استفاده کنیم

جواب اینه که

اول یه نقشه و تصویر کلی از موضوع مورد آموزش ارائه می دیم

بعد به تحلیل موضوع و شکستن اون به بخش های مختلف می پردازیم

در آخر دوباره موضوع کلی رو ارائه می دیم و به چگونگی روابط بین بخش های مختلف که به کل منجر شده

می پردازیم

برا اطلاع بیشتر می تونید به http://www.etc.edu.cn/eet/eet/articles/authinsmat/index.htm مراجعه کنید

موفق باشید