فصل دوازدهم نظریه­های طراحی آموزشی جمشید حیدری

فصل سیزدهم الگوهای طراحی آموزشی مفهومی کیومرث تقی­پور

 

فصل چهاردهم الگوهای طراحی آموزشی سازنده گرایانه داوود سلیمی

 

بخش پنجم مراکز و راهبردهای یاددهی و یادگیری

 

فصل پانزدهم: راهبردهای آموزشی فاطمه زمانی

 

فصل شانردهم راهبردهای یادگیری: مائده جنیدی

 

فصل هفدهم: منابع و مراکز یادگیری سونیا موسی رمضانی

 

بخش ششم تکنولوژی در آموزش

 

فصل هیجدهم تکنولوژی آموزشی و هوشهای چندگانه محبوبه فناخسرو

 

فصل نوزدهم  فرارسانه­های آموزشی سونيا موسي رمضانی و الهه ولایتی

 

فصل بیستم مدیریت بارشناختی در طراحی یادگیری چندرسانه­ای الهه ولایتی

 

فصل بیست­ و یکم: شبیه­سازیهای آموزشی سونیا موسی رمضانی

 

فصل بیست و دوم بازیهای رایانه­ای آموزشی الهه ولایتی

 

فصل بیست و سوم: آشنایی با قطعات یادگیری با تأکید بر رویکرد شیءگرایی حسن رشیدی، مرضیه بهرام چوبین و فاطمه جعفرخانی

 

فصل بیست و چهارم عامل آموزشی اکبر مومنی راد

 

فصل بیست و پنجم آموزش مبتنی بر شبکه هانیه مستور

 

فصل بیست و ششم یادگیری همراه، فرصتها و چالشها هاجر فرهودی

 

فصل بیست و هفتم هوش مصنوعی در تکنولوژی آموزشی مریم ایزی و محمد علی رستمی نژاد

 

بخش هفتم آموزش از دور

 

فصل بیست و هشتم کلیات آموزش از دور: سونیا موسی رمضانی

 

فصل بیست و نهم مبانی فلسفی آموزش از دور از دیدگاه مدرنیسم و پست­مدرنیسم سكينه محمد يوسفي و سونيا موسي رمضاني

 

بخش هشتم پژوهش در تکنولوژی آموزشی

 

فصل سی­ام پژوهش در راهبردهای آموزشی استيون ام راس و گري آر موريسون گردآوري و ترجمه مرتضي شعباني

 

فصل سی و یکم روشهای پژوهش در تکنولوژی آموزشی لیلا کریمی و روح اله خدابنده لو

 

فصل سی و دوم پژوهش در طراحی و توسعه  ریتا سیی. ریچی و جیمز دی. کلین  ترجمه الهه ولایتی

 

فصل سی و سوم پژوهش در مدلهای طراحی آموزشی جین­ون­دن آکر و ویلمید کویپر ترجمه الهه ولایتی

 

بخش نهم مدیریت و ارزشیابی آموزشی

 

فصل سی و چهارم: مقدمه­ای بر مدیریت و سازمان داود غفوری

فصل سی و پنجم: نظریه­، چهارچوبها و مدلهای ارزشیابی آموزشی مریم شهیدی

 

فصل سی و ششم: سنجش و ارزابی در آموزش الکترونیک مائده مالکی

 

واژه­ نامه حسین زنگنه